TOYOTA GR SUPRA

TECHNICKÉ SPECIFIKACE

ZAMĚŘENO NA ZÁŽITKY

Vývoj nové Toyoty Supra nebyl postaven čistě na parametrech výkonu nebo nejlepších časech na kolo, ale na cílevědomém zaměření na zážitky za volantem. Svým opojným spojením výkonu, vyváženosti a agility nabízí všem nadšencům vskutku vrcholnou formu radosti spojenou s řízením.

OVLADATELNOST

Nová Toyota GR Supra byla koncipována jako sportovní vůz v té nejryzejší formě. Milovníci volantu se mohou těšit na opojné spojení výkonu, agility a precizní ovladatelnosti, postavené na kombinaci krátkého rozvoru a širokého rozchodu kol, skromné hmotnosti, nízkého těžiště a velmi tuhé karoserie. Chcete-li dosáhnout takových pocitů, nelze se spokojit s kompromisy.
  • PŘIPRAVENA KE SKVĚLÉ JÍZDĚ

    V nové Toyotě GR Supra hraje důležitou roli systém adaptivního odpružení AVS. Konstrukce zavěšení se vzpěrami McPherson s vinutými pružinami a dvojitými klouby na přední nápravě a pětiprvkový systém vzadu přináší vysokou míru pohodlí ve chvílích, kdy se chcete za volantem uvolnit, stejně tak jako mimořádně precizní ovladatelnost vždy, když dostanete chuť si pohrát.

    VYŠŠÍ TUHOST, VYŠŠÍ PŘESNOST

    Vysoká tuhost karoserie nové Toyoty GR Supra umožnila preciznější a detailnější odladění geometrie zavěšení kol i odladění tlumičů. Díky extrémní tuhosti nápravnice zavěšení předních kol a bodů upevnění příčných ramen nápravy je zajištěna precizní charakteristika při zatáčení. Použitím hliníku u vodicích ramen a naklápěcích ložisek se zase snížila neodpružená hmotnost vozidla ve prospěch špičkové agility a účinnosti.

  • 50:50. NEKOMPROMISNĚ.

    Uspořádání s motorem vpředu a pohonem zadních kol nové Toyoty GR Supra zaručuje dokonalé rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravou. Díky lehkému, avšak tuhému rámu z hliníko-ocelového kompozitu se řidič může opájet stabilitou přispívající k jistotě za volantem, zdánlivě neomezenou přilnavostí a neutrálním jízdním chováním.

    ZLATÝ POMĚR

    Ideálního vyvážení ve smyslu skvělé agility a špičkové stability se dosahuje za situace, kdy poměr mezi délkou rozvoru a šířkou rozchodu kol činí 1,5 až 1,6. Nová Toyota GR Supra, čerpající ze zkušeností na světové úrovni konstrukce a designu v motoristickém sportu, dosahuje dokonalého ‘zlatého poměru’ 1,55 ve prospěch mimořádné agility a stability při jízdě na limitu.

JÍZDNÍ VÝKONY

Vpředu uložený řadový šestiválec 3,0 litru nové Toyoty GR Supra, který je ve svém živlu na běžných silnicích i závodních okruzích, disponuje všemi esencemi potřebnými k nabuzení vašich smyslů. Jednotka používající jedno turbodmychadlo typu Twin Scroll, vysoce přesný systém přímého vstřikování paliva a proměnné časování ventilů dosahuje nejvyššího výkonu 340 k (DIN) a točivého momentu 500 Nm pro opojné zrychlení na 100 km/h za 4,3 s a nejvyšší rychlost 250 km/h.

  • JÍZDNÍ REŽIMY

    Se dvěma jízdními režimy si můžete novou Toyotu GR Supra uzpůsobit podle momentální nálady. Přepněte z Normal na Sport a čeká vás okamžitá odezva i odpovídající zvukový doprovod motoru, změna charakteru řazení, úprava nastavení tlumičů, stejně tak jako jiný charakter řízení a nastavení aktivního diferenciálu. Pro ještě lepší kontrolu nad dynamickými schopnostmi vozidla je zde speciální nastavení „track“ s omezením zásahů stabilizačního systému.

    OSMISTUPŇOVÁ AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA

    Ultra hladký šestiválec v nové Toyotě GR Supra je sladěn s propracovanou osmistupňovou automatickou převodovkou (s možností řazení pomocí páček pod volantem), která zajišťuje bleskové změny převodů a precizní kontrolu v zatáčkách v rámci aktuálních podmínek.

    AKCELERACE Z MÍSTA

    Funkce Launch Control zajišťuje maximální záběr pro suverénní akceleraci z místa; nová Toyota GR Supra tak dosáhne rychlosti 100 km/h za pouhých 4,3 sekundy a poté pokračuje až k limitu 250 km/h.

  • AKTIVNÍ DIFERENCIÁL

    Standardně dodávaný aktivní diferenciál v nové Toyotě GR Supra je zásadním přínosem co do stability a účinnosti za podmínek, kdy se pneumatiky blíží hranicím svých schopností. Výsledný dopad je zřejmý ve všech fázích zatáčení, od zvýšené stability během fáze brzdění a nájezdu do zatáčky až po maximální záběr při akceleraci vozidla na výjezdu.

    SPOLEHLIVÝ BRZDNÝ ÚČINEK

    Abyste si dynamické možnosti nové Toyoty GR Supra mohli vychutnat do poslední kapky, je vůz opatřen výkonnými brzdami se čtyřpístkovými třmeny Brembo a jeho 19" kola z kované slitiny obouvají vysoce přilnavé pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.

DESIGN

Markantní design nové Toyoty GR Supra s dlouhou kapotou, kompaktní karoserií a dvojitým vyboulením střechy bezpochyby nadchne fanoušky volantu a získá si srdce i rozum milovníků klasických sportovních vozů. Designový motiv 'zhuštěný extrém' se poprvé ukázal v podobě pozoruhodného koncepčního vozu Toyota FT-1 od kalifornského designového studia CALTY; umně spojuje aerodynamiku závodního vozu s moderním a výrazným vzhledem, jenž přímo hlásá výborné jízdní schopnosti.
  • DESIGNOVÁ KONCEPCE 'ZHUŠTĚNÝ EXTRÉM'

    Koncepce designu ‘zhuštěný extrém’ se odkazuje přímo na provedení karoserie nové Toyoty GR Supra. Motiv ‘zhuštěnosti’ je zřejmý ze vztahu mezi velkými koly, krátkým rozvorem a celkovou délkou vozidla. Pojem ‘extrém’ se zase odráží v rozkročeném postoji vozidla s úzkými proporcemi kabiny a širokým rozchodem kol, což přináší skvělou manévrovatelnost a stabilitu.

  • AERODYNAMIKA VE SPORTOVNÍM DUCHU ZÁVODNÍHO TÝMU GAZOO RACING

    Nová Toyota GR Supra, čerpající z konstrukčních zkušeností v motoristickém sportu na světové úrovni, dosahuje optimální charakteristiky odporu vzduchu a vztlakové síly, stejně tak jako ideálního rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. Její markantní dvojité vyboulení střechy snižuje aerodynamický odpor bez obětování prostoru pro hlavu, zatímco vypouklá hrana zadního spoileru potlačuje vztlakové síly.

  • MARKANTNÍ DETAILY

    Doširoka rozkročený postoj a krátké převisy nové Toyoty GR Supra doplňují impozantní 19" kola z kované slitiny a markantní světlomety se šesticí LED zdrojů. S poukazem na závodní kořeny jsou zadní mlhová světla i couvací světla složena z bodových LED zdrojů, seskupených uprostřed spodní partie nárazníku.

POHODLÍ

Nová Toyota GR Supra s řidičsky zaměřeným kokpitem, sedadly inspirovanými závodním světem a prémiovými technologiemi je ideálním všestranným vozem, schopným nabídnout pohodlí cestovního GT, kdykoli o něj budete stát, stejně tak jako ovládání sportovního vozu, kdykoli jej budete potřebovat. Centrální multimediální systém s displejem 8,8" zprostředkuje funkce navigace, služby Supra Connect (na vybraných trzích), hudbu a hands-free volání; běžný život pak usnadňuje systém bezklíčového odemykání vozu a spouštění motoru (Smart Entry and Start) nebo velký zavazadelník s možností rozšíření.

  • SEDADLA INSPIROVANÁ ZÁVODNÍM SVĚTEM

    Sedadla v nové Toyotě GR Supra se inspirovala světem motorsportu a disponují elektrickým nastavováním (vč. bederní opěrky), vyhříváním a ukládáním polohy do paměti. Provedení sedadel čalouněných kůží zaručuje pohodlí na všech cestách i vynikající oporu, zejména na okruzích.

    ŠPIČKOVÝ SYSTÉM PALUBNÍHO INFOTAINMENTU

    Až se budete chtít pouze opřít a relaxovat, nová Toyota GR Supra vám nabídne prémiový audiosystém JBL s 12 reproduktory a bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů, Bluetooth® a USB, resp. centrální 8,8" displej, navigaci a služby Supra Connect (na vybraných trzích).

  • ADAPTIVNÍ SVĚTLOMETY

    V nové Toyotě GR Supra vždy budete mít skvělý výhled na vozovku. Adaptivní světlomety, zadní světla i světla denního svícení využívají LED technologii; vnější zpětná zrcátka i zpětné zrcátko v kabině disponuje automatickou clonou. Pohodlí zvyšují stěrače s dešťovým senzorem a zadní kamera.

    BEZPEČNOST NA PRVNÍM MÍSTĚ

    Nová Toyota GR Supra coby vysoce výkonný sportovní vůz přikládá bezpečnosti mimořádný význam. Paket Supra Safety+ zahrnuje sledování slepého úhlu a systém pro hlídání jízdních pruhů, systém monitorování provozu za vozidlem (RCTA), inteligentní parkovací senzory s automatickým brzděním a funkci e-Call, která v případě vážné nehody automaticky odešle záchranným složkám informaci o poloze vozidla. Všechny Toyoty GR Supra jsou dále vybaveny adaptivním tempomatem (ACC) s podporou zastavování a rozjíždění.

VÝKONOVÉ SPECIFIKACE

VÝKONOVÉ SPECIFIKACE

Maximální výkon 340 k (DIN) při 5000 až 6500 ot/min
Nejvyšší točivý moment 500 Nm při 1600 až 4500 ot/min
Zrychlení
(0-100 km/h)
4,3 s
Maximální rychlost
(s elektronickým omezovačem)
250 km/h
Emise CO2
(kombinované, korel. hodnota podle NEDC)
170 g/km

GALERIE

SEZNAMTE SE S NOVOU TOYOTOU GR SUPRA